Összeragasztható vasúti kocsik

Premier itt az EMVW-en! Először van ilyen honlapunkon. Köszönet illeti ezért seTTebello-t, aki megengedte hogy közöljük az általa készített kocsik rajzát. És hogy hogyan is kell összeállítani? Íme:

Gyári alkatrészek
-kapcsolószerkezetek
-ütközők
-REKO-forgóváz
ezt nem tudom hol lehet külön kapni.

Szükség van még egy:
-5 mm vastag fa lapra (lehet vastagabb is)
-2 keskeny csavarra
-egy átlátszó irattartóra (ebből készülnek az ablakok)
-rajzlapra
-ragasztóra

Összeállítás:

Rajzlapra nyomtatni a rajzot. Nem mindegyik nyomtató alkalmas erre. Főleg az Epsonokat lehet egy vastagabb papírral elrontani. A színes változatot csak jó minőségű nyomtatás esetén ajánlom. Némelyik nyomtató hajlamos piros csíkokat nyomtatni a színes ábrába is.

Az oldalakat ki kell vágni. Aztán az ablakok helyét. Az ajtók nyílásának helyén a vonalzóval benyomva a papírt, az ajtónyílásokat lehet elkészíteni. A closette ablakait nem kell kivágni, mert azok a valóságban fehérüvegből készültek.
Az oldalakat sötétzöldre kell festeni. A belső oldalt és a belülre néző részeket barnára.
Lehet ecsettel és temperával is festeni, mert a papíron egyáltalán nem látszanak meg az ecsetvonások. Ezután az oldalakat papírragasztóval be kell vonni. Ez a réteg védi majd a festéket.

Az alvázat átmásolni egy falapra és kivágni. A forgóvázak helyén kifúrni. A forgóvázakat egy keskeny csavarral felülről rögzíteni. Ez a Berliner TT Bahnnál így van. A ütközők és a kapcsolók helyét kifúrni, a homlokoldalon is. A fülkék falainál (ezekből négy darab van, kartonra kell másolni) be kell vágni a fát. A fülkék falai a kocsi homlokfalainál alacsonyabbak. Különben át kellene vágni az alvázat, de ettől most eltekintünk. A résekbe beállítjuk a fülkék falait, és ha minden jól megy, akkor a tető íve az oldalfalak tetejénél fog kezdődni.
A falemez végeire a homlokfalakat fel kell ragasztani a homlokfalakat. Ezután az oldalakat.
Ha külön oldalfalak vannak (színes rajzon barna színűek) akkor a két a fal közé kerül a fóliából, irattartó stb kivágott ablak.
A kocsi alja a falemez aljával van egy szintben.

A tető a színes rajzokon pirossal keretezett négyszög. A kocsi teteje egyenes, a végek felé nem csökken a magassága. A tető íve a behúzott végeken egyre meredekebb, ezért lehet a tető formája négyzet (különben rombusz alakú lenne).

Ezután csak az átjárók, ütközők, kapcsolók beszerelése marad hátra.

És most következzenek a képek: (Ha nagy képet akarsz, vagy ki akarod nyomtatni, kattints rá a képekre.)