Förster fórumozótársunkat idézném a fórumról:
Mint tudjátok régóta próbálkozom, hogy összehozzak egy 424-est. Hosszas szervező munka eredményeként úgy tűnik talán megszületik az első kisszérias 424-es. Nos ezúttal 50 darab lesz belőle, ha sikerül megfelelő számú vásárló toborozni. Lássuk először is, hogy ki fogja a mozdonyt elkészíteni. A cég neve MMC. Modellbahn Manufaktur Crottendorf. Ez egy kicsi, de komoly cég, amely rézből készült vasúti modellek gyártásával foglalkozik. Ők az egyetlenek, akik egyáltalán hajlandóak voltak foglalkozni a 424-essel, H0 méretben. Ha megnézitek a honlapjukat: http://www.modellbahnmanufaktur-crottendorf.de/ , akkor láthatjátok, hogy nagyon igényes, minőségi termékeket gyártanak. Előttünk cseh megrendelésre készült egy gőzmozdony, a cseh 475-ös. Jellemző a cseh vasútmodellezés vásárlóerejére, hogy a modell 200-as szériában készült. A 424-es pedig 50-es széria lesz. Egyenlőre nem dőlt el, hogy melyik változat készül el. Erre Húsvétig mindenképpen sor kerül. Nem én döntök, hanem erre megkértem néhány nagyon kedves barátomat és ismerősömet, akik remek ismerői a gépnek. Van a gyártónak is igénye, ami érthető, hiszen szeretnének profitálni az üzletből. Ezért abban az irányban gondolkodunk, hogy egy olyan változat jelenik meg, ami futott a MÁV-nál EP II és III-ban, a DRo-nál ( közvetlenül a háború után a Kelet-Németországban ) és az ÖBB/T –nél ( szintén egy rövid ideig a háború után ) is. Most a mozdonyok életútjának ellenőrzése folyik, ezt követi az anyagok összeállítása a gyártó számára. Amennyiben valaki segítene ötlettel, tervdokumentációval, fényképekkel a megvalósításban, azt nagyon szívesen venném. Az MMC úgy vette tervbe, hogy 2010 elején Nürnbergben prezentálja a mozdony úgynevezett Handmuster-jét és 2011 első negyedévében leszállítja a MÁV-os változatot. Most jöhetnek a mocskos anyagiak. A mozdony ára 1650 Euro lesz. Ez az ár nem kevés, el kell ismernem, de ennek megfelelően a mozdony is kiváló minőségben készül.
Aki érdeklődik a mozdony iránt az kérem, hogy privát mailben jelezze: dcflieger@yahoo.de
Az érdeklődés nem kötelez a vásárlásra. Ahhoz megrendelés szükséges, amit szintén erre a mailre kérek. A megrendeléseket mindig visszaigazolom, megadva a bankszámlaszámot, és az én privát és ezért diszkréten kezelendő elérhetőségemet.
Az ötleteket, dokumentációkat, képeket is odavárom, vagy a fórum hasábjain közzétéve.
A szerződés megkötésére legkésőbb május elejéig sort kell kerítenem, ez a gyártó feltétele, tehát addig kell összejönnie a kellő számú vásárlónak is. A megrendelést csak előlegbefizetésével lehet megtenni. Ehhez kérem a megértést. A gyártó ugyan nem kér egyetlen peták előleget sem, de én szerződéses viszonyban állok majd vele, tehát be tudja hajtani rajtam a követelését. Én viszont nem szeretnék ott állni az utolsó pillanatban lemondott mozdonymegrendelésekkel, mert egyszerűen nem tudnám kifizetni. Az előlegként – ami utólagos lemondás esetén nem jár vissza – 400 Eurot szeretnék kapni. Ez komoly összeg és azt jelenti, hogy a megrendelőnek is abszolút komolyak a szándékai. A teljes összeget az átadás előtt három hónappal kell kifizetni. Ez 2010 szeptember közepe. Aki megrendeli a mozdonyt, annak van másfél éve összegyűjteni a pénzt. A befizetett összegeket egy külön számlán kezelem, amelyhez minden megrendelőnek betekintési jogosultságot biztosítok ( interneten keresztül ). Bárki bármikor meggyőződhet, hogy a pénz ott van. Lehetőség lesz arra is, hogy aki akarja részletekben fizethet be ( utalhatja át ) erre a számlára a 400 Euro feletti részt. Ekkor nekem kell jelezni e-mailben az átutalás tényét és az összeget, amit én lekönyvelek az adott megrendelőnek. Átutalást IBAN számra lehet tenni. Én a SEPA rendszert ajánlom, ez 12500 Euro-ig költségmentes. A számlán képződő kamatot a befizetők közt egyenlően szétosztva a mozdony átadásakor visszafizetem. Jelenleg 0,5 – 1,2 % ot lehet kapni a nem lekötött betétekre. Ebből 25% a kamatadó. Ha kell megoldom a kp.-ben fizetés lehetőségét is nyugta ellenében. Ez kicsit bonyolultabb, mert nem Magyarországon élek. Egy a lényeg, így követhető és ellenőrizhető lesz minden egyes befizetett cent. Természetesen a befizetett összegekre teljes garanciát vállalok, aki kéri annak írásban is, és abban a valószínűtlen esetben, ha a projekt valami miatt meghiúsulna, azonnal visszafizetem a teljes befizetett összeget.
Az ötlet egyébként nem az enyém. A csehek így finanszírozzák immáron második MMC-s mozdonyukat, amit a honlapon is láthattok. Végül, pedig elnézést a nyilvánvaló helyesírási hibákért.