Indigó Y
Bőrcs László (Quabla Modell) írja: Kevés olyan attraktív festési séma volt az idén a 150 éves MÁV történetében, mint a győri gyártású Y kocsik úgynevezett vékonycsíkos színezése. Az évforduló remek apropója volt annak, hogy az eredeti rajzdokumentációkat, és színtervet felhasználva emelt szintű, korszerűsítéssel egybekötött fővizsgán átesett öt 20-37.300 (ex 20-47) törzsszámú Bd sorozatú személykocsi visszakapja gyártáskori gúnyáját. Az egyébként szegedi állomásítású kocsik hangsúlyozottan nem nosztalgiajárművek, hiszen a korszerűsítés mind küllemében, mind beltartalmában némiképp megváltoztatta a járműveket. A múltjára büszke vasútvállalat azonban emléket kíván állítani egy olyan korszaknak, amely nem véletlenül lett nagyon sokak kedvence.
[adrotate banner=”3″]
A modellek az eredeti kivitel figyelembevételével, a lehetőségek szerint maximálisan azonosak.
Az eredeti öt pályaszámból, most, két variánssal jelentkezünk.
Az oldalfalon alkalmazott tipográfia, nem kis feladatot adott az 1:87-es méretarány megjelenítéséhez.
A színvilág, visszaadja az eredeti járművek hangulatát.
Érdemes megfigyelni a feliratok részleteit, a vékony sáv, valamint a döntött MÁV embléma vonalait.
A kocsi belsővilágításának előkészítéséhez alkatrészeket, a feljáróajtó kapaszkodóit (az eredeti kocsin
csak a furatok vannak), és az ajtónyitó gombok víz bázisú matricáit külön elemként tasakban
mellékelve, a modell csomagolásában találjuk.
A modellek két pályaszám-variációban már kaphatóak a Modell és Hobbynál.
Pályaszámok: 50 55 20-37 321-6 Bd, 50 55 20-37 367-9 Bd
Borítókép: Quabla Modell